De grafische muziekpartituur heb ik gemaakt op basis van het KVB-model.
In mijn grafische muziekpartituur komen de verschillende aspecten aan bod. De
‘klank’ is het duidelijkst terug te vinden in het derde plaatje. Hier zie je
verschillende klankhoogtes door de bochtjes die omhoog en omlaag gaan. De
‘vorm’ zie je het meest terug in plaatje 1 door de herhaling die tussen de
driehoekjes plaatsvind. Eerst 2 streepjes dan 1 streepje en dit verhaalt zich.
In plaatje 5 wordt de sfeer bepaald door de kracht die je kunt gebruiken om dit
plaatje uit te beelden. Dit is ook terug te zien in plaatje vier door hoog en
laag te gebruiken. Dit heeft alles te maken met de betekenis! Bij ieder plaatje
heb ik zelf een beeld en dit zou ik kunnen uitbeelden met muziek. Het leuke van
een grafische muziekpartituur vind ik dat iedereen er iets anders in kan zien
en mee kan doen!
De opdracht 'maak een grafische muziekpartituur' was een goede opdracht om een ander persoon feedback op te geven. Daarom heb ik een klasgenoot feedback gegeven op haar grafische muziekpartituur en krijg ik ook van haar feedback op mijn partituur. Zo kom je er ook achter hoe een ander je partituur ziet en of hij/zij er iets mee zou kunnen. Hieronder zie je de feedback die ik mijn klasgenoot gegeven heb.
Hallo Dionne,
BeantwoordenVerwijderenWe hebben voor school allerlei opdrachten gedaan o.a. een grafisch partituur maken.
Ik wil hierbij mijn feedback op jou partituur geven.
Ik vind het leuke plaatjes en je ziet duidelijk verschillen van hoog en laag. Je hebt het ook duidelijk uitgelegd in je berichtje. Wat ik jammer vind is dat je niet echt een duidelijk thema hebt. Is misschien wel leuk om te doen, maar dat is een kleinigheid.
Groetjes Laetitia
Bedankt voor je positieve feedback Laetitia! Leuk!
VerwijderenHi Dionne!
BeantwoordenVerwijderenHierbij mijn feedback op jouw grafische partituur.
Ik vind dit een hele leuke grafische partituur! Lekker duidelijk en overzichtelijk en je kunt er veel kanten mee op! Je hebt goed aan het de hand van het KVB model gewerkt. Alles zit er in: hoogte verschillen, lengte verschillen, noem maar op. Ook heb je jouw partituur goed geschreven. Een tip; kan kan misschien iets langer, het is wel een kort liedje! Al met al: kinderen kunnen hier heel leuk mee aan de slag!
Hoi Caroline,
VerwijderenBedankt voor je positieve feedback. De volgende keer zal ik aan je tip denken!